onsdag 1 augusti 2012

Shirin Roya Adiih "Andie" BIM på Tammsvik - bäst bland 88 tikar!

Shirin Roya Adiih fick cert och blev bästa tik i Tammsvik.

Vilken succé!
Shirin Roya Adiih "Andie" blev BIM och tog sitt första cert vid Salukiringens stora special 28 juli på Tammsvik.
I bästa tikklass lämnade hon 87 anmälda tikar bakom sej.
Jag kunde inte riktigt tro att det var sant när hon först vann den 30 hundar starka öppna klassen för att sedan gå vidare till Bästa tikklass, där hon tillslut slog samtliga tikar och gick vidare till BIS-finalen.
Därmed tog hon också sitt första cert.

Domare var Jean-Luc Lemouzy, Frankrike som skrev i sin kritik:
"Lovely black & silver bitch. Elegant and powerful. Very beautiful head and expression. Excellent topline and chest. All is good with this bitch!"

Kanske får jag aldrig se en sån kritik på min underbara prinsessa igen, men jag njuter nu.
Bidrog till Bim:et i allra högsta grad gjorde Marie och Linda Frisén som visade Andie helt perfekt i Ökl respektive Btkl.
I Biset blev de båda sedan konkurrenter - Linda visade Andie medan Marie visade Dabka's Italy, som välförtjänt blev BIS för dagens andra domare Norm Strathdee från Australien, som tidigare på dagen bedömt hanarna.
Tack alla som hjälpt oss på vägen - jag är jätteglad - jag älskade verkligen vad jag såg i ringen.
Andie är uppfödd av Annika Andersson, Genarp.
Härstamningen - Multichampion Shiraz California Dreamin' x SE LCCH PL CH Barakisch Qarib Ayaz.
                                                                                                                                                      //ACK
Linda Frisén och Shirin Roya Adii,vid Bis-finalen. Bild Marie Palmqvist.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar