lördag 27 december 2014

Lite bilder från året som gått - blandat med hundar, hästar och lite annat smått och gott


Annandagen 2014 - fortfarande barmark - mörkt och grått. En liten solstrimma letade sej fram under förmiddagen och mina hundar Kaki och Ria hade uppvisning i trädgården trots den stenhårda marken.

Hittade ovanstående underbara fjäril i mitt bildarkiv och den inspirerade mej till ett annorlunda nyårskort med en önskan om ett fint nästa år.
För ni vet väl att om den första fjärilen man ser på våren är ljus, kommer sommaren och hela året att bli bra.

Eftersom jag inte gillar facebooks sammanställning av bilder som dom självsvåldigt beskär hur som helst, kommer jag inte dela den på min tidslinje.
Lägger istället ut några av de bilder och händelser som jag gillat under 2014 här.
Men först lite springbilder från gårdagen.
Törstiga efter leken i trädgården.
Dock inget att hämta i fågelbadet - fruset! 
SE UCH Fors Brunn's Kaki Persimon och Khalils Bahiy Badriya i full speed.

Kaki försöker genskjuta Ria men hon tar vägen genom buskarna och lyckas hinna förbi innan växthuset dyker upp.

Året som gått
Här lite bilder från året som gått - både på mina hundar, dottern Cecilia Zetterlunds hästar som jag tagit i Fors Brunns ridhus och lite annat smått och gott

12-åriga Stina Frankesjö visade Kaki under våren och fick framgångar bl a i juniorhandling. Här vid träning på hemmaplan.
De två undre bilderna, Stina och Khalils Bahiy Badriya, som också visades framgångsrikt av Stina.



Cert i Vallentuna
Största framgången för Ria kom vid Vinthundsklubbens utställning i Vallentuna där hon fick cert och blev BT2 bland 30 tikar. Handler var, för första gången Elisabet Levén.

LC-träning
Ria hann också pröva på att springa LC på träning. Lite tveksam i början men riktigt duktig tredje gången.
Nedan en bild på Rita Lindholm, som hjälpte till, kort före start i Katrineholm.

Nedan
Khalils Bahiy Badriya  - här på en bild från Köpings-utställningen där hon visades av Erika Brolin till excellent .
Domare Karin Hedberg.
Tack alla ni som visat mina hundar under året: Eva Andersson, Linda och Marie Frisén, Erika Brolin, Stina Frankesjö, Elisabet Levén och Rita Lindholm..


Häståret
Här kommer några bilder som jag tagit på dottern Cecilia Zetterlunds hästar i Fors Brunns Ridhus..
Nedan: Bellis e Belissimo M. Uppfödare Marianne Brofors.


Nedan: 3-åriga Classica e Connaisseur. Uppfödare 
Marianne Brofors. Båda hästarna har växt upp på Fors Brunn.


Nedan: Johanna Rosenhed, en av mina elever som också hjälper till att träna mina hundar, på Jeppe. 

Gott nytt år!
Gott nytt år önskar Ann Christine, Kaki och Ria!





2 kommentarer:

  1. Kan bara instämma i din åsikt ovan om Facebook. Tack för tipset om en ny blogg.

    SvaraRadera
  2. Bra att fler resgerar - det kämfes inte seriöst, men ja vet inte hur man får bort förslaget permanent?

    SvaraRadera