söndag 6 maj 2012

Andie - min prinsessa i solen!

Shirin Roya Adiih "Andie", min prinsessa i solen.
Morgonkaffe på söndagsmorgonen i solhörnet
vid hundarnas älsklingsbord. Så här stod Andie
helt stilla medan jag hämtade kameran och knäppte.



Ibland kommer en sån där morgon när man kan njuta av livet fullt ut. Vaknade utsövd efter mer än sex timmars sömn med solljuset silade in genom gardinen i sovrummet. 
Alla hundarna sov - helt otroligt för klockan stod på halv nio. Frida sov i sängen bredvid mej, inte ett ljud hördes.
Utanför var det strålande sol och hundarna sprang glatt ut i trädgården, jagande några sparvar som pickade frön utanför.
Kokade kaffe och gick ut och satte mej i solhörnan utanför huset. Korgarna stod kvar utanför och  Kaki o Vera sträckte ut sej i solen. Andie spejade från sin utsiktsplats på nymålade bordet bredvid. 
Som en staty stod hon där, min svarta prinsessa.
Jag ställde ifrån mej kaffekoppen och gick in efter kameran och när jag kom ut stod hon fortfarande kvar - helt perfekt. Jag knäppte bilden!
Över en timme satt jag kvar och läste morgontidningen i solen med kaffekopp och goda fullkornskorpor. Det kändes lyxigt!
Läste den tredje delen i tidningen om asylsökande familjer i Bergslagen, som många månader bor i dåliga förläggningar i vårt rika land. De slits mellan hopp och förtvivlan för att tillslut efter lång väntan ofta kastas ut ur Sverige och en mycket osäker framtid. 
Man kan knappast säja att livet är rättvist och det borde inte få ske - inser jag när jag sitter där i solen. //ACK
Andie njuter lika mycket som jag i solen. Bilden tagen den 6 maj på förmiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar