fredag 9 december 2011

Dags att bada hundar inför Hundmässan på söndag


Andie och Kaki valde stugvärmen framför den isiga 
trädgården.                                Bild AC Karlsson
 Riktigt skitväder här i Örebro idag - snöglopp i morse och nu framåt kvällen, tre grader varmt men ändå iskallt.
Mina hundar går bara ut och vänder och det är glashalt både på bygatan här och i hundarnas trädgård.
Annikas härliga stickade koftor kom verkligen väl till pass i snålblåsten.

Ska passa på att bada redan idag, när det ändå inte blir nån längre kvällspromenad.
Knut Blütecher, dömer
49 salukis på söndag.
Brukar annars alltid vara ute i sista minuten med lurviga hundar som följd.
Domare på söndag är greyhound-uppfödaren Knut Blütecher från Noge.
Hoppas på en trevlig söndag med bra bedömningar.
Eva Andersson och Eva Tenne handlar mina hundar, Fors Brunn's Kaki Persimon och Shirin Roya Adiih.

Håller nu tummarna för att det inte blir snöstorm - Älvsjömässan brukar ha otur med vädret och det ser inte mycket bättre ut iår.                                    //ACK
                                                                                

1 kommentar:

  1. Hej AC i stormen...här är det nog just nu den värsta jag upplevt härnere (Gudrun var kortare och gjorde sig mer märkbar med alla fällda trän)....men denna tar aldrig slut...blåst i dagar och nätter!!
    Lycka till med Dina nya bloggar...Lägg ut länken på Din andra blogg...och Din andra bloggs länk på denna osv...och börja följa ANDRA bloggar...lovar Du lär Dig massor...Även om Du varit journalist...och ÄR dommare...!!
    Nu ska jag iväg på helgens loppisar som jag INTE vill missa ...NÄR jag har ledig helg. Kommer kanske upp till Tiveden över julafton om fot,väder och vind tillåter! Mamma i Örebro är i så fall ett måste en stund...och kanske Du ..vem vet?? Vi ses..kram och lycka till med Sth,hundar och allt...kram Bella

    SvaraRadera